23 квітня 2015 року в нашому садку було проведено методичне об’єднання вихователів молодших груп на тему: «Використання пісочної терапії у роботі з дітьми дошкільного віку». Вихователь Дяківецького НВК Тутунару К.В. провела інтегроване заняття з використанням пісочної терапії «Подорож із сонечком» та поділилась досвідом роботи з цього напряму. Багато ігор та вправ пісочної терапії, які можна використовувати на заняттях, показала під час майстер-класу для учасників методичного об`єднання («Знайдемо скарб», «Чарівна квітка», «Метелики», «Море», «Наш город», «Хто де живе», «В гостях у казки», «Підземний світ», «Вчимо правила дорожнього руху» тощо) вихователь Фагурєл С.Г. Музичний керівник Топала А.Г. разом із вихователями підготувала розвагу «Мисливець і зайчики». На звершення було розроблено методичні рекомендації щодо особливостей використання пісочної терапії з дітьми дошкільного віку.
Сьогодні значно зріс інтерес з боку різних фахівців до спеціально організованих занять з використанням піску та води. І це не випадково, адже гра з піском – це перший комунікативний досвід дитини, процес розвитку самосвідомості, «самотерапія», простий і доступний вид діяльності, пізнання навколишнього світу. Пісочниця є контейнером, який покликаний вміщувати і витримувати усі негативні і позитивні переживання дитини. Пісок і вода, виступаючи важливими носіями сенсорних вражень, відчуттів й емоційно-позитивних переживань, здійснюють заспокійливий вплив, дають емоційну розрядку й одночасно допомагають стимулювати поведінкову активність, спонукають дитину до гри. Через програвання своїх фантазій, страхів, бажань у безпечних умовах піскової терапії дитина набуває можливості контролю за своїми внутрішніми переживаннями, вчиться гармонізувати загальний психоемоційний стан, знижувати тривожність.
Окрім терапевтичних цілей у пісочниці вирішуються деякі корекційні завдання. Це – удосконалення координації рухів, дрібної моторики рук, орієнтації у просторі, стимуляція вербальної і невербальної активності у процесі гри, формування навичок позитивної комунікації, розвиток сенсорно-перцептивної сфери дитини, зокрема тактильно-кінестетичної чутливості
|