Дошкільний вік – перехідний період, в якому
проявляються риси дошкільного дитинства і типові особливості школяра. Це вік
багатий на приховані можливості розвитку, які дуже важливо своєчасно помічати й
підтримувати. Особливо вдумливо слід ставитися до вікових особливостей
фізичного і психічного розвитку дітей, що дасть учителеві можливість
цілеспрямовано, без шкоди для вихованців організувати якісне навчання.
Працюючи з дітьми дошкільного віку, практичний
психолог повинен дотримуватися принципу: підхід до кожної дитини як до
цілісного і неповторного, як до
унікальності і неповторності.
Одним з
найскладнішим і найвідповідальнішим напрямком діяльності психолога є
корекційно-розвивальна робота, яка включає широкий спектр форм роботи. Однією з таких форм
роботи є заняття з психолгічної підготовки дітей до навчання в школі. В цьому
плані практичним психологом Ілаш В.В. з
групою дошкільнят проводяться розвивальні заняття з формування в дітей навиків
правильної вимови букв та звуків, їх розпізнавання, формування мовленевих
навичок та розвиток дрібної мотрики пальців руки, що є важливим компонентом готовності дитини до навчання в
школі.
Важливу
роль у підготовці та підтримці дитини відіграють батьки. Якщо батьки
зацікавлені життям та діяльністю своєї дитини, підтримують постійний зв’язок з
вихователями, школою, психологом, то можна стверджувати, що розвиток такої
особистості проходитиме значно успішніше.
Головним принципом психолога під
час консультування батьків, дітей бути в ролі посередника, щоб не вирішувати за
іншу людину її проблему,а вирішувати цю проблему разом із нею, вселяючи в неї
віру у свої сили, свої можливості, віру в себе.
|